Hoe gaat het met PimpsandPearls?

 

Nu, tien jaar later, heeft ze een groot bedrijf om zich heen gebouwd met ook zelf ontworpen leren tassen en accessoires in de collectie. “Retailers willen dit merk graag verkopen.”

 

“Het is ongelooflijk, ik moet mijzelf heel vaak knijpen”, vertelt Monique Mangal. Tien jaar geleden startte ze haar sieraden merk PimpsandPearls en het bedrijf blijft maar groeien. “Het gaat alleen maar beter en beter. We zoeken niet actief naar retailers maar zij weten ons uit zichzelf te vinden. Tien jaar geleden rolden we er per toeval in en nu – vooral het laatste jaar – zie ik een echt bedrijf  ontstaan met veel mensen om mij heen.”

 

Heb je helemaal geen last gehad van de crisis?



“Nee, helemaal niet. We merkten wel aan de winkeliers dat ze niet groot inkochten, uit angst met voorraden te blijven zitten. Maar toen wij het merk startten, was het ook crisis. We zijn trouw gebleven aan onze visie: alles is Dutch Design en handgemaakt. Bovendien verlaat niets het atelier zonder persoonlijke controle. Zoals gezegd, de winkeliers die ons merk willen verkopen, vinden ons en weten dus wat ze willen. Dat geeft vooral een goede ‘flow’ en dan voel je minder van de crisis.”

“Daarnaast hebben we ook altijd al geleverd op de manier waarop winkeliers dat nu willen. We leveren bijvoorbeeld alles uit eigen voorraad en drukken nooit aantallen door. Dat wil zeggen dat we onze klant vrij laten in hun inkoopbeleid en altijd kunnen inkopen via de online-B2B. We besteden al onze aandacht aan de producten én aan de service voor de winkeliers, want dat staat bij ons voorop.”

 

Wat maakt het merk onderscheidend?

 

“Het is in deze wereld best moeilijk om onderscheidend te zijn, maar wat we van winkeliers terug horen is dat we dat wel degelijk zijn. We hebben zelf een atelier waar wij met een team al onze producten met de hand vervaardigen en alleen dat al is redelijk uniek in Nederland. De liefde voor duurzame en natuurlijke materialen (we gebruiken geen plastic) komt ook overal in terug en we doen geen concessies. We luisteren naar de retailer – dat is onze klant en zij zorgen ervoor dat wij gezien worden in Nederland – maar ik maak wel wat ik mooi vind. Onze ontwerpen komen door passie en gedrevenheid tot leven.”

“Ik kom zelf uit de handel en ik weet dondersgoed dat sieraden vaak snel en makkelijk worden meegenomen op inkoopcentra. PimpsandPearls wordt echter gezien als een totaalconcept en niet als een bijproduct. Waar we trots op zijn is onze showroom, naast het atelier. Hier ontvangen we de (online)winkelier graag. Ze kunnen onze producten zien en – heel belangrijk –  aanraken. Daarnaast rijden er ook accountmanagers naar de retailer.”


Voor welke vrouw is het merk geschikt?



“Na marktonderzoek is gebleken dat vooral de 30-plus vrouw onze doelgroep is. Dat is fijn, want dat is een hele krachtige doelgroep, de vrouw die weet wat ze wil. Deze vrouw leeft haar dromen al. Ze volgt niet de trends, maar weet bewust wat zij wil dragen.”

Hoeveel verkooppunten hebben jullie?

“Momenteel hebben we er 110 in Nederland en nog 40 verdeeld over Duitsland, België en Zwitserland. En dat zonder te zoeken. We krijgen namelijk dagelijks aanvragen waarbij we tegen sommigen zelfs ‘nee’ moeten zeggen, omdat we PimpsandPearls exclusief willen laten zijn.  Bovendien staan we ook niet op beurzen omdat we gecontroleerd willen groeien. We investeren in de evenementen van onze retailers, om samen het merk uit te breiden.”



Hoe zie je de toekomst voor je?

 



“Wie weet, zit er nog uitbreiding in Europa in. Op dit continent zie ik wel mogelijkheden. Maar op dit moment groeien we prima en we zijn tevreden zoals het gaat. Ik hoop dat ik dit voort mag blijven zetten en ik heb nog veel ideeën over werken met nieuwe materialen. Dat kost tijd om uit te werken en misschien moet ik zelfs speciale opleidingen volgen. Met de bezigheden van nu, zit dat er nog even niet in, maar het is wel een wilde droom van mij om dat te doen als ik alles op de juiste plek heb. Maar de creativiteit en de liefde voor het vak, dat blijft.”

 

 

 

PimpsandPearls

De vrouw van nu is zelfbewust, eigenzinnig, puur, een tikje stoer en heeft een unieke stijl. Stoere lederen polssieraden, prachtige sjaals, wereldse tassen en het hartverwarmende Storia, een bedelarmband die je eigen verhaal vertelt. Het merk is een mooi voorbeeld van Authentiek Dutch design. Monique ontwerpt vanuit haar eigen atelier en alle producten zijn handgemaakt. Liefde voor natuurlijke materialen zie je in de gehele collectie terug. Elk stuk straalt pure aandacht, luxe en exclusiviteit uit.  Geen dag is hetzelfde en je sieraad dus ook niet. Met deze prachtige accessoires pimp je een basic outfit tot je eigen stijl.

Info: www.pimpsandpearls.nl , 06-21415634.

 

 

 

PimpsandPearls



Zelfbewust, eigenzinnig, een tikje stoer en met een unieke stijl. Dat is de vrouw van nu. En ook precies wat de sieraden, lederen tassen, sjaals en accessoires van PimpsandPearls uitstralen. Het merk is een mooi voorbeeld van authentiek Dutch design. Monique Mangal ontwerpt vanuit haar eigen atelier en alle producten zijn handgemaakt, waardoor geen item hetzelfde is. Liefde voor natuurlijke materialen zie je in de gehele collectie terug. Hoogwaardig kwaliteitsleer, sterk en soepel, vormt de basis. De combinatie met andere natuurlijke materialen als edelsteen, hout, bone, schelp, hars, koper, edelstaal en parels zorgt voor een pure uitstraling.

Beleving!

Een uniek concept, waarmee je een persoonlijk sieraad creëert, dat aansluit op je stijl en persoonlijkheid. De kleuren, het ontwerp en het materiaal hebben een verbinding met elkaar en met de natuur. Het merk is een beleving ! De collectie van PimpsandPearls heeft altijd een vaste basis met kleuren die tijdloos zijn; 6 keer per jaar verschijnt een nieuwe collectie die zowel vernieuwend als limited is. Leveren gebeurt uit eigen voorraad. De winkelier kan steeds met deze unieke collecties een eigen sfeerbeeld creëren in de winkel. Het label PimpsandPearls staat voor accessoires en ze zijn zo doordacht ontworpen dat het de outfit compleet maakt. De sjaals zijn zelfs kledingstukken op zich. Deze zijn op diverse manieren te dragen en geven een outfit een andere look. De tassen zijn stoer en praktisch en uitgevoerd in kwaliteitsleer gecombineerd met pure wolvilt, natuurlijk ook Dutch made.  Kwaliteit, stijlvol en authentiek Dutch design.

We proudly present…

We zijn trots op onze nieuwe collecties. De bedels, armbanden en sjaals sluiten perfect aan bij de stijl en kleuren van het seizoen.
Dit najaar komen we met verschillende nieuwe items. Waaronder de Moesss Storia, een armband met een verhaal. Deze bedelarmband van edelstaal bevat diverse bedeltjes van verschillende natuurlijke materialen, zoals schelp en steen. Speciaal voor de feestdagen hebben we een special edition, een unieke bedel. Voor de koude winter dagen – stijlvol voor over de jas of heerlijk warm over een blouse – is er de XL-sjaal, afgewerkt met lederen sluitingen in een warme, matchende kleurmix van speciale wol: de Paella Wrap. Ontwerpster Monique Mangal blijft nieuwe concepten bedenken en weet steeds opnieuw te verrassen met bijzondere en unieke collecties van de sieraden, tassen en sjaals.

Let’s work

Met onze robuuste- en stoer uitziende displays kunt u de PimpsandPearls collectie laten zien: uitgevoerd in arduinsteen en hout met leer. PimpsandPearls gaat voor een langdurige en intensieve samenwerking met klanten. We ondersteunen graag bij evenementen. Bij elke collectie bieden we digitaal en geprint beeldmateriaal aan. Voor de retailer hebben we een online B2B shop als extra service, naast de bezoeken van de accountmanagers, die PimpsandPearls passievol vertegenwoordigen. Wij komen graag bij u langs om kennis te maken en u bent natuurlijk ook van harte welkom in ons atelier.